آشنایی با شهر استانبول کشور ترکیه

پایتخت امپراتوری، شهری که قاره ها را تحت تسلط دارد ، گهواره تمدن ، مرکز ملاقات فرهنگ ها و تمدن ها … این ها برخی از صدها عبارتی است که استانبول ترکیه را توصیف می کند. با این حال، نه این کلمات و نه خواندن یا گوش دادن در مورد استانبول برای درک واقعی و آشنا شدن با این شهر کافیست؛ بلکه تنها زمانی که در خیابان های تاریخی استانبول راه می روید و چشم شما به شاهکارهای معماری امپراتوری های بیزانس و عثمانی می خورد به درک بهتری می رسید.

موقعیت استانبول در نقشه ترکیه

موقعیت استانبول در نقشه ترکیه

شهر استانبول ترکیه توسعه یافته ترین و بزرگترین شهر کشور ترکیه است و آخرین اکتشافات باستان شناسان نشان می دهد که تاریخ انسان به ۴۰۰ هزار سال پیش رسیده است. مگاری های شهر بیزانس را که بعدا نام خود را به امپراتوری بیزانس تغییر داد.

نام پیشین استانبول قسطنطنیه است که در حال حاضر مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه نیز به حساب می آید. استانبول ترکیه تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره جهان گسترده شده است. این شهر بزرگ در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد. استانبول سویمن شهر توریستی بزرگ جهان از نظر گردشگران خارجی است.اکثر مردم ترکیه و شهر استانبول ترکیه مسلمان هستند.

از دیدنی های بزرگ استانبول می توان مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، شاخ زرین، مسجد دولمه باغچه، برج دختر، دانشگاه بغازیچی ، دروازه همایون کاخ توپ قاپی نام برد.

منبع: سایت توریست های ایرانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.