کاخ چراغان استانبول ترکیه | معرفی جاذبه های گردشگری کشور ترکیه

کاخ چراغان

کاخ چراغان (Ciragan palace) یکی از باشکوه ترین کاخ های شهر استانبول و آخرین کاخ سلطنتی پادشاهان عثمانی می باشد که برای خانواده امپریالیستی بنا شده بود.

این بنا در بخش اروپایی تنگه بسفر و بین محله های بشیکتاش (Besiktas) و اورتاکوی (Ortaköy) قرار دارد و توسط معمار معروف سلطنتی نیوگوش بالیان (Nigogos Balyan) و به دستور سلطان عبد العزیز طراحی و در مدت زمان ۱۲ سال ساخته شد.

دیواره های خارجی کاخ چراغان از سنگ مرمر و دیواره های داخلی و سقف آن از چوب بنا شده است.

نام این کاخ از واژه چراغ در زبان فارسی به معنای مشعل گرفته شده است.

منطقه ای که کاخ در آن قرار دارد باغی پراز گل لاله  بود که جشن های مشهور عثمانی که در شب های تابستان برگزار می شد و مزین به مشعل و چراغ بود، و معروف به  جشنواره چراغ (Çiragan Festivals) بودند، در آن انجام می شد.

کاخ چراغان استانبول ترکیه

کاخ چراغان استانبول ترکیه

تاریخچه کاخ چراغان

کاخ چراغان در سال ۱۹۱۰ دچار آتش سوزی شد و بخش عمده ای از آن از بین رفت و تنها دیواره های خارجی کاخ سالم ماندند، پس از آن تا مدتی به عنوان استادیوم ورزشی از آن استفاده می شد،  با این حال در سال ۱۹۹۲ دوباره  بازسازی شد و با افزودن یک ساختمان مدرن هتل، کاخ به  یکی از هتل های پیشرو جهان، تحت مدیریت هتل های زنجیره ای کمپینسکی (Kempinski) تبدیل شد.

امروزه این هتل گرانترین هتل کشور ترکیه می باشدکه  متشکل از ۳۱۰ اتاق، از جمله ۲۷۹ اتاق و ۲۰ سوئیت در بخش اصلی هتل و ۱۱ سوئیت در بخش قصر امپراتوری می باشد.

منبع: سایت توریست های ایرانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.