جزیره موزه در شهر برلین آلمان

جزیره موزه در شهر برلین

موزه مکانی است که هر فرد با پا نهادن در آن دریچه ای از تاریخ و هنر گذشتگان بر رویش گشایش می یابد و این مکان تاریخی گویی تکه ای از تمدن پیشینیان را بر ما عرضه می دارد. در شهر برلین موزه ها و اماکن پر قدمت به وفور دیده می شود. یکی از بزرگترین مجوعه های تاریخی در آلمان و مخصوصا شهر برلین جزیره موزه نام دارد. در ادامه قصد داریم شما را با این موزه ی بزرگ بیشتر آشنا سازیم.

موقیت جغرافیایی

جزیره موزه شامل چندین موزه بسیار بزرگ و معتبر می باشد. این موزه به لحاظ مختصات و موقعیت دقیق جغرافیایی درست در قسمت شمالی جزیره اسپری و کوبفرگرابن واقع شده است. در سال های ۱۸۳۰ ایده اولیه ساخت این مجموعه موزه ها توسط معمار اصلی آن به نام پروس ارائه شد که ساخت و تکمیل این بنا که شامل پنج مجموعه موزه می شود حدود یک سده به طول انجامید. یکی از مهم ترین و بزرگترین بخش های جزیره موزه مربوط به موزه پرگامون می شود.

جزیره موزه در شهر برلین آلمان

جزیره موزه در شهر برلین آلمان

آثاری که در این موزه یافت و نگه داری می شود هنر دست هنرمندان کشور آلمان و هم چنین آثاری است که از سرتاسر جهان از جمله مصر باستان، یونان، بابل و ایران، جنوب غربی و مرکز آسیای میانه گرد آوری شده است و هم چنین آثار بسیار زیاد و ارزشمندی از دوره های تاریخ اسلام.

میراث جهانی یونسکو

جزیره ی موزه در برلین حفظ و نگه داری می شود. این موزه به دلیل پوشش گسترده ای که بر ادوار مختلف تاریخ و هم چنین جغرافیا دارد به عنوان یکی از شاخص ترین مکان هایی است که در سال ۱۹۹۹ میلادی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همین امر سبب شده است که سالیانه مردم زیادی از سرتاسر دنیا پا به برلین بگذارند و برای دیدن آثار جزیره موزه لحظه شماری کنند.

مجموعه موزه های جزیره

موزه پرگامون

موزه پرگامون که قبل تر به آن اشاره شد، هنر هایی مربوط به تاریخ کهن اسلام در آن یافت می شود. این مجموعه از سال ۱۹۰۴ میلادی راه اندازی شده است.

موزه پرگامون در شهر برلین آلمان

موزه پرگامون در شهر برلین آلمان

موزه آلتز

جزیره موزه در برلین از موزه های بسیار زیادی برخور دار می باشد. از جمله ی این موزه ها می توان به موزه ی آلتز اشاره کرد. در این موزه آثار ارزشمندی از کشور عزیزمان ایران و هم چنین یونان باستان و رم یافت می شود. در ساخت و طراحی این ساختمان از مجموعه موزه های جزیره دقت و ظرافت بسیاری به کار رفته است. موزه آلتز در سال های ۱۸۲۳ میلادی تا۱۸۳۰ میلادی ساخت و تکمیل شده است.

مجوعه لوستگارتن

نام دیگر یکی از موزه های این مجوعه لوستگارتن می باشد که در آن مجسمه نیم تنه ای از ملکه نفرتیتی و هم چنین مجوعه متنوعی از آثار کشور مصر باستان یافت می گردد.

موزه آلتی

موزه ای با نام آلتی یکی دیگر از موزه های این مجموعه است که هم چون یک گالری نقاشی دارای آثار هنرمندان نقاش قرن ۱۹ میلادی آلمان می باشد.

مجموعه موزه های بوده و نویزه

موزه بوده و نویزه هم آثار ارزشمندی از مجسمه هایی با قدمت بالا از هنر های رم شرقی می باشد. گفته می شود که در موزه ی بوده حدود صد و دو هزار سکه مربوط به دوران یونان باستان و هم چنین پنجاه هزار سکه مربوط به دوران امپراطوری رم در این موزه یافت و نگه داری می شود و هم چنین بخشی از طاق بستان در این موزه دیده شده است. ساخت و معماری موزه ی بوده تا سال های ۱۹۰۴ میلادی به طول انجامید و در ابتدا نام آن به نام امپراطور فردریش سوم بود اما بعدها در سال ۱۹۵۶ میلادی به افتخار موزه دارش ویلیام فون بوده تغییر نام داد و با عنوان بوده معروف شد.

موزه بوده در برلین کشور آلمان

موزه بوده در برلین کشور آلمان

قرارگیری مجموعه موزه های جزیره که صنع بشر می باشد و هم جواری آن باجزیره های بسیار زیبا و خوش آب و هوای اسپری و کوپرفر سبب شده است که سالیانه مردم زیادی از کل جهان هم برای تماشای طبیعت خارج از وصف آن منطقه و هم مشاهده ی آثار قدیمی و باستانی موجود در مجموعه موزه های جزیره سفر به آلمان و مخصوصا شهر برلین را در برنامه ی سفر های تفریحی خود جای دهند تا هم باتمدن های مختلف سر تا سر جهان آشنا شوند و هم چنین انس گرفتن با طبیعت برای چند روز هم که شده ذهن آن ها را دور از هر گونه استرس و دغدغه کند. وجود امکانات تفریحی زیادی در سواحل این جزایر سبب شده است که مقصد بسیاری از گردشگران باشد. از جمله این امکانات می توان به قایق موتوری های موجود در سواحل آب های جزیره اشاره کرد که تجربه ی آن لذت وصف ناپذیر دارد.

 

 منبع: سایت توریست های ایرانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.