سیل جمعیت در پارک ملی هونگشان

هجوم هزاران توریست چینی به پارک ملی چین پس از پایان یافتن قرنطینه

هزاران نفر از گردشگران چینی بدون اینکه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند به طور همزمان وارد پارک ملی چین(پارک ملی هونگشان) شدند.

در واقع پارک ملی هونگشان در شرق چین، با شیوع کرونا در این کشور از تاریخ ۲۵ ژانویه تعطیل شده بود، اما در تاریخ ۲۱ فوریه دوباره میزبان گردشگران شد. با این تفاوت که مسئولان ظرفیت روزانه پنجاه هزار نفری پارک را به ۲۰ هزار نفر کاهش دادند. اما با رایگان اعلام شدن ورود به این پارک با هزینه ورودی ۲۵ دلار، برای رونق بخشیدن به گردشگری، هزاران گردشگر شانه به شانه، در کنار هم و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا، وارد این پارک شدند.

در حقیقت با رسیدن ظرفیت ورودی به ۲۰ هزار نفر پیش از ساعت ۸ صبح، درهای ورودی پارک توسط مسئولان پارک بسته و از افرادی که نتوانستند وارد پارک شوند عذرخواهی می شد.

سیل جمعیت در پارک ملی هونگشان

سیل جمعیت در پارک ملی هونگشان

ترس از شروع موج دوم بیماری کرونا در چین

در راستای اقدامات جدید برای رونق دوباره توریسم و گردشگری در کشور چین که با شیوع ویروس کووید۱۹ همانند دیگر  کشورهای جهان با آسیب جدی رو به رو شد، از تاریخ یکم تا چهاردهم آوریل، شهروندان و ساکنان استان آنهویی شرق چین می توانند به صورت مجانی از ۳۱ محوطه در منطقه کوهستان هونگشان دیدن نمایند.

در این استان ۹۹۰ مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده بود که ۶ نفر از این تعداد جان خود را از دست دادند. آخرین مورد ابتلا به این ویروس در تاریخ ۲۷ فوریه ثبت شد.

هجوم توریست های چینی برای ورود به پارک ملی چین پس از پایان یافتن قرنطینه

هجوم توریست های چینی برای ورود به پارک ملی پس از پایان یافتن قرنطینه

در حالی که متخصصان و کارشناسان سلامت چین خطر شیوع مجدد ویروس کرونا  در این کشور را جدی می دانند، تجمع در اماکن و مقاصد توریستی چین روز به روز در حال افزایش است و دولت چین نیز در حال کاستن محدودیت های سفر و اقدامات قرنطینه ای در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.