موزه واتیکان شهر رم ایتالیا

موزه های بزرگ و مشهور جهان را در خانه بگردیم!!

در روزهایی که اکثر مردم دنیا به دلیل شیوع بیماری کرونا در خانه و قرنطینه خانگی به سر می برند، موزه های بزرگ و معروف جهان امکان گردشگری و موزه گردی آنلاین را برای کاربران خود فراهم کرده اند تا به راحتی بتوانند در خانه آثار تاریخی، هنری و فرهنگی با ارزش را تماشا کنند.

در زمانی که کرونا باعث تعطیلی و بسته شدن اماکن زیادی همچون گالری ها شده است، وب سایت های موزه ها فرصتی را فراهم آوردند تا هر شخصی بتواند به صورت آنلاین و هر زمانی که مایل باشد به دور از ازدحام و شلوغی در یک تور شخصی و از خانه در حالی که بر روی کاناپه نشسته و نوشیدنی مورد علاقه خود را می نوشد، به تماشای آثار با ارزش بپردازد.

  • موزه پیناکوتکا دی بررا

پیناکوتکا دی بررا با قدمتی بیش از دویست سال، مهمترین گالری هنری شهر میلان کشور ایتالیا به شمار می رود. در این گالری هنری آثاری از هنرمندان معروفی همچون روبنز، آنتونی فان دیک، کاراواجو و بلینی به نمایش گذاشته شده است.

گفته می شود بنا و ساختمانی که امروزه پیناکوتکا دی بررا در آن قرار دارد از سال ۱۶۵۱ میلادی و به مدت ۱۲۲سال به عنوان صومعه مورد استفاده قرار گرفته بود.

  •  گالری اوفیتزی

این گالری از بهترین و مشهورترین گالری های هنری جهان است که در شهر فلورانس واقع شده است.

در این گالری علاوه بر تماشای بخش مهمی از تاریخ جهان در سه قرن اخیر(قرن نوزدهم تا به امروز)، می توان از دیدن تندیس ها و مجسمه های رم باستان و آثر ساندرو بوتچیلی لذت برد.

  • موزه واتیکان

این مکان با بیش از چهار قرن قدمت و حدود چهار میلیون بازدید کننده در سال یکی از بزرگ ترین موزه های هنری دنیا با آثار هنری و تاریخی بی نظیر است. در این گالری آثار دیدنی مرتبط با مسیحیت و کاتولیک را می توان مشاهده کرد.

موزه واتیکان شهر رم ایتالیا

موزه واتیکان شهر رم ایتالیا

  • موزه ملی باستان شناسی آتن، یونان

در این موزه می توان نظاره گر اشیا باستانی ارزشمند کشور یونان و مناطق اطراف که متعلق به دوره های پیش از تاریخ تا عهد باستان می باشند، بود. این موزه در ابتدای قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد و آثار فراوانی از گلدان و اشیاء سرامیکی و فلزی گرفته تا مجسمه ها و تندیس ها در آن قرار داده شد.

  • موزه دل پرادو

دل پرادو شهر مادرید اسپانیا یکی دیگر از موزه های معروف و برجسته در سطح جهان است که تور شخصی بازدید مجازی را در سایت خود قرار داده است. دراین گالری هنری می توان کلکسیونی از آثار زیبا در زمینه هنر اروپایی قرن دوازدهم تا اوایل قرن نوزدهم میلادی را مشاهده کرد. گالری دل پرادو  که به عنوان یک گالری نقاشی و مجسمه تاسیس شد، امروزه متشکل از کلیکسیون بزرگی از هزار عدد سکه و نشان، پنج هزار تابلوی نقاشی، حدود دو هزار اثر زینتی تاریخی و دو هزار تصویر چاپی می باشد.

  • لوور پاریس

موزه لوور پاریس یکی از پربازدیدترین موزه های هنری دنیا و کشور فرانسه می باشد. به این موزه فضائی بالغ بر هفتاد و دو هزار متر اختصاص داده شده است.بیش از سی و هشت هزار اثر هنری از دوره های پیش از تاریخ تا به امروز را می توان در آن مشاهده نمود.

 لوور پاریس کشور فرانسه

لوور پاریس کشور فرانسه

  • موزه بریتانیا

موزه بریتانیا با بیش از هفت میلیون گنجینه و اثر باستانی یکی از  غنی ترین موزه های جهان می باشد. در واقع آثار جمع آوری شده در آن متعلق به فرهنگ ها، قومیت ها و کشورهای مختلف از دوران پیش از تاریخ تا به امروز هستند .

همچنین بازدید از آن رایگان بوده و هزینه ای دریافت نمی شود مگر اینکه نمایشگاه های موقت تخصصی از آثار به امانت گرفته از دیگر موزه های جهان در آن برگزار گردد، در این صورت برای بازدید از نمایشگاه لازم است هزینه ای پرداخت شود.

  • متروپلیتن نیویورک

متروپلیتن هنر با قدمتی نزدیک به دو قرن و حدود چهار میلیون بازدیده کننده در سال یکی از نامدارترین و بزرگترین موزه های دنیا است. آثاری همچون مجموعه بزرگ و کمیابی از تاریخ اسلام و ایران باستان را می توان در آن مشاهده کرد.

 

  • گالری و نگارستان ملی هنر آمریکا

گالری ملی هنر آمریکا موزه ای خاص، دیدنی و حیرت انگیز واقع شده در شهر واشنگتن دی سی آمریکا است که در اوایل قرن بیستم میلادی تاسیس گردید.

در این نگارخانه آثار هنری باقیمانده ازهنرمندان قدیمی نظیر لئوناردو داوینچی  نگه داری می گردد.

علاوه بر بازدید ازاین آثار، می توان به تماشای آثار هنری فاخری که توسط خود هنرمندان به این گالری اهدا شده اند، پرداخت.

نگارستان ملی هنر واشنگتن آمریکا

نگارستان ملی هنر واشنگتن آمریکا

منبع: ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.